MONITORING MARKETINGU
W ramach działań na rzecz pełniejszej ochrony prawnej karmienia piersią Stowarzyszenie m.in. monitoruje marketing żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz produktów pokrewnych, takich jak butelki do karmienia i smoczki do nich. Odpowiedzialna za ten obszar jest dr n.prawn. Anna Koronkiewicz-Wiórek, PKP i specjalistka w zakresie prawnych aspektów marketingu żywności dla niemowląt i małych dzieci w Polsce oraz członek IBFAN.
W ramach działań na rzecz pełniejszej ochrony prawnej karmienia piersią Stowarzyszenie m.in. monitoruje marketing żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz produktów pokrewnych, takich jak butelki do karmienia i smoczki do nich. Odpowiedzialna za ten obszar jest dr n.prawn. Anna Koronkiewicz-Wiórek, PKP i specjalistka w zakresie prawnych aspektów marketingu żywności dla niemowląt i małych dzieci w Polsce oraz członek IBFAN.
Informujemy i edukujemy w tym zakresie, jak również zgłaszamy podejrzenia naruszenia przepisów prawnych w zakresie reklamy, promocji, prezentacji i etykietowania powyższych produktów (a docelowo zamierzamy także wdrożyć monitoring przestrzegania zapisów Międzynarodowego Kodeksu Marketingu Produktów Zastępujących Mleko Kobiece wraz z następującymi po nim rezolucjami, dalej: Kodeks WHO).
Pozwoli to nam m.in. konstruktywnie oddziaływać na praktykę stosowania prawa oraz zgłaszać niezbędne postulaty legislacyjne.